Czas wolny na platformie

Przemysł czasu wolnego to niezwykle konkurencyjny segment gospodarki. Narzędziem usprawniającym pracę firm tej branży i szansą na wyróżnienie się może być uniwersalna aplikacja mobilna.


Czas wolny na platformie

Przemysł turystyczny, czasu wolnego i spotkań to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów gospodarki, a zarazem jeden z bardziej konkurencyjnych. Hotele, sale kongresowe, obiekty targowe, centra rozrywki, wszystkie te obiekty stają w obliczu konieczności wyróżnienia się, podkreślenia atutów i wszelkich dostępnych w ich otoczeniu atrakcji. Wszystkie też muszą sprostać wymaganiom gości, w tym potrzebie „doświadczania”.

Narzędziem usprawniającym pracę firm tej branży i szansą na zwiększenie przez nie dochodów jest uniwersalna aplikacja mobilna, której wygląd i treść są indywidualnie dostosowywane do potrzeb poszczególnych obiektów oraz ich gości.

Scenariusz użycia:

  1. Gość pobiera (instaluje) uniwersalną aplikację mobilną

  2. Za pomocą aplikacji skanuje fotokod umieszczony w recepcji, lub innym punkcie informacyjnym lub wpisuje nazwę hotelu, hali targowej czy centrum rozrywki

  3. Aplikacja pobiera indywidualną dla danego obiektu treść

  4. Po pobraniu treści klient może już rozłączyć się z siecią Internet i korzystać z aplikacji gospodarza nie pobierając dodatkowych danych (cecha ważna dla klientów zagranicznych – w roamingu)

Funkcje aplikacji:

Aplikacja została zaprojektowana tak, aby spełniała najważniejsze wymagania gościa, a jednocześnie była prosta w obsłudze i nieprzeciążona niepotrzebną treścią. Istotne funkcje:

  • Opis i adres obiektu – ekwiwalent wizytówki, którą każdy turysta pobiera wychodząc na spacer, by wiedzieć dokąd ma wrócić, lub podać ją np. taksówkarzowi.

  • Numer telefonu do recepcji z funkcją click to call umożliwiającą, dające turyście poczucie bezpieczeństwa, bezpośrednie połączenie telefoniczne z okna programu.

  • Propozycje tras wycieczkowych z zaznaczonymi obiektami wartymi odwiedzenia – mapa z trasami i miniprzewodnikiem to z punktu widzenia gościa największa wartość aplikacji. 1-5 wycieczek zróżnicowanych pod kątem odbiorców: „city by night”, „atrakcje dla dzieci”, itp. Każdy z ośrodków może dostosowywać propozycje do profilu swoich gości. Poszczególne elementy programu wycieczki opatrzone zostaną opisem lub ilustracją. Aplikacja może być zrealizowana w wielu wersjach językowych, również w wersji audio (aubiobook).

  • Krótkoterminowe funkcje budowania lojalności: kupony i zaproszenia do skorzystania z atrakcji własnych i partnerskich: bar, restauracja, SPA, kręgielnia, miasteczka linowe. Goście często nie znają tego typu lokalnej oferty. Klient skuszony ofertą darmowego drinka w barze i bonifikatą na grę w kręgle lub darmowy zabieg SPA zostaje w danym miejscu dłużej i kupuje dodatkowe pełnopłatne usługi i produkty. Kupony wyświetlane w postaci wyskakujących na ekranie telefonu komórkowego okien są bardzo skuteczne. Telefon jako urządzenie osobiste zawsze jest w zasięgu ręki użytkownika, a informacja o promocji (okno pop-up, alert dźwiękowy) zachęca do skorzystania użytkowników aplikacji, ale też osoby im towarzyszące. Posiadając dodatkową wiedzę o kliencie (wyjazd integracyjny, wizyta z dziećmi, romantyczny weekend) można oferować usługi dodatkowe w zależności od profilu gościa.

  • Długoterminowe budowanie lojalności, które można nazwać „antygrupponem”. Często korzystamy z platform do grupowych zakupów by zwiększyć popularność ośrodka lub zapewnić minimalny ruch poza sezonem. Nikogo nie trzeba przekonywać, że grupowe zakupy skutecznie przyciągają klientów, ale dla firmy jest to jedno z najkosztowniejszych narzędzi marketingowych. Wielu klientów korzystających z grupowych zakupów chętnie odwiedza ten sam hotel czy ośrodek ponownie, lecz tylko wtedy, gdy firma organizuje promocję ponownie. Przedsiębiorcy ponoszą więc ponownie wysoki koszt ściągnięcia tego samego klienta. Za pomocą platformy istnieje szansa „zlojalizowania” klienta, który przyjechał korzystając z kosztownych dla firmy zakupów grupowych. Gość po zainstalowaniu aplikacji może dołączyć do programu lojalnościowego. Dla tych klientów zorganizować można odrębne pozagrupponowe akcje promocyjne. W regularnych odstępach czasu można ponawiać do klientów zaproszenia do naszego hotelu i/lub firm partnerskich. Aplikacja dedykowana dla każdego hotelu /ośrodka/centrum targowego buduje program lojalnościowy dla każdej z firm osobno. Nie ma więc ryzyka że naszego klienta skusi inny przedsiębiorca.

Panel administracyjny WWW:

Panel WWW umożliwia hotelom, firmom administrującym i agencjom marketingowym zarządzanie:

  1. Treścią i wizualizacją aplikacji

  2. Treścią i trasami wycieczek

  3. Ofertą krótkoterminowych programów lokalizacyjnych: kuponów

  4. Ofertą długoterminowych programów lokalizacyjnych

  5. CRMmem kontaktów z klientami hotelu

Osoby zainteresowane naszym rozwiązaniem prosimy o kontakt: office@likims.pl