Dopasowanie www dla smartfonów a pozycjonowanie

Stworzenie dobrej strony internetowej, kosztuje równie dużo wysiłku, co jej pozycjonowanie. Co zrobić, żeby dopasowanie strony www do urządzeń mobilnych nie wpłynęło negatywnie na pozycje strony w Google?


Każdy przedsiębiorca chce, żeby jego strona wyświetliła się jako pierwsza, u samej góry, w pierwszym wierszu rezultatów wyszukiwania. Tymczasem „łatwość” znajdowania naszych stron www w Internecie zależy od tego, jak je ocenią automatyczne algorytmy wyszukiwarek internetowych.

Warto wiedzieć, że w tym roku google – lider wyszukiwarek, wyznaczający trendy i standardy wprowadził istotną zmianę w swych algorytmach. Gigant z Mountain View od kilku lat obserwował wzrost liczby użytkowników Internetu przeglądających strony www z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Już od 2013 rekomendował, żeby projektanci stron internetowych dostosowywali ich wygląd do rozmiaru ekranów telefonów komórkowych i tabletów. Od tego roku, poza rekomendacją, największa na świecie przeglądarka nagradza strony dopasowane do urządzeń mobilnych, dając im lepszą pozycję w swoich algorytmach wyszukiwania. Co to oznacza? Od 2015 roku wszystkie strony, których wygląd automatycznie dopasowywać się będzie do małych wyświetlaczy telefonów i dużych ekranów komputerów PC i laptopów, będą pojawiać się wyżej na liście wyszukiwania, niż strony, których widok nie będzie dopasowany do rozmiaru urządzeń mobilnych.

Zmiany w działaniu wyszukiwarki google są uzasadnione. Coraz większa część użytkowników korzysta z Internetu na urządzeniach mobilnych. Oczywiście w pracy i domu nadal korzystamy z dużych ekranów laptopów i komputerów PC, jednak wszędzie tam gdzie nie mamy pod ręką komputera, a dysponujemy urządzeniem mobilnym, korzystamy z zasobów Internetu za pomocą małych ekranów. Ponad 60% użytkowników posiada smartfony lub tablety, a ponad połowa z nich poszukuje treści w Internecie na małych ekranach.

W podróży, poza domem, w miejscu, w którym nie mamy dostępu do komputera nie chcemy rezygnować z korzyści takich, jak możliwość znalezienia ważnych informacji w Internecie. Wtedy sięgamy po telefon. Często jest to chwila, w której podejmujemy decyzje: wybór kina, restauracji, środka transportu, pomysłu na nowy biznes. Jeśli wyszukana strona internetowa dopasowana jest do wielkości ekranu użytkownika, znajdzie on szybko potrzebną informację. Jeśli jednak strona, którą otworzył użytkownik dopasowana jest tylko do dużych ekranów będzie mu trudno wyszukać istotne frazy, zrezygnuje z oglądania otworzonej strony, a jej właściciel straci szanse na pozyskanie klienta.

Strony internetowe automatycznie dopasowujące się do wielkości i rozdzielczości ekranu nazywa się stronami responsywnymi. Liki projektując i budując strony www dla swoich klientów uwzględnia nowe rekomendacje google i tworzy responsywne serwisy internetowe. Nasi projektanci przygotowują wizualizacje serwisów w kilku wersjach dla różnych wielkości ekranów, dopasowując do nich nie tylko grafikę, ale również układ elementów strony oraz sposób prezentacji menu. Niezależnie od wielkości i rozdzielczości ekranów, na jakich otwiera się responsywne strony budowane przez Liki, są one użyteczne i ergonomiczne. Ich działanie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie wyszukiwarek internetowych i w konsekwencji na biznesowe korzyści właścicieli stron.